sång i kyrkan!

ok, en musikintresserad kille på jobbet fick i uppgift att spela upp den där Ulf Lundell-låten...
o visst, den är superfin! men tyvärr för vanlig...vilket han höll med om o därför hittade den här låten istället;

(Your Song, Elton John)
It's a little bit funny this feeling inside.
I'm not one of those who can easily hide.
I don't have much money but, boy, if I did,
I'd buy a big house where we both could live.

If I was a sculptor, but then again, no,
Or a man who makes potions in the traveling show,
I know it's not much but it's the best I can do.
My gift is my song and this one's for you.

And you can tell everybody this is your song.
It may be quite simple but now that it's done,
I hope you don't mind, I hope you don't mind,
That I put down in the words,
How wonderful life is while you're in the world.

[ Instrumental break. ]

I sat on the roof and kicked off the moss.
Well, a few of the verses, well, they've got me quite cross.
But the sun's been quite kind while I wrote this song,
It's for people like you that keep it turned on.

So excuse me forgettin', but these things I do.
You see I've forgotten if they're green or they're blue.
Anyway, the thing is, what I really mean,
Yours are the sweetest eyes I've ever seen.

And you can tell everybody this is your song.
It may be quite simple but now that it's done,
I hope you don't mind, I hope you don't mind,
That I put down in the words,
How wonderful life is while you're in the world.

I hope you don't mind, I hope you don't mind,
That I put down in the words,
How wonderful life is while you're in the world.


O jag bara älskar den!!! tack simon!!!
har inte bestämt mig 100 än, men det lutar verkligen åt denna!

vad tycks???

Kommentarer
Postat av: Lin

Den är jättefin! Ska du sjunga eller ska ni bara spela den? En annan jag kom på: "Annies song" av John Denver, och "Wind benith my wings" med Bette Midler..

2008-08-14 @ 11:05:44
Postat av: elin

ja, de är också jättefina!

vet inte riktigt vem som ska sjunga, ska fråga en tjej på jobbet om hon kan tänka sig att ställa upp. hon har helt underbar röst!

2008-08-14 @ 11:07:22
URL: http://sextondemajtjugohundranio.blogg.se/
Postat av: Lin

Ja det kan jag säga att det är super mysigt att ha en som sjunger i kyrkan, o speciellt en man känner:-) Det vet jag allt om..he he!!

2008-08-14 @ 12:45:56
Postat av: patzy

Nej, nu har jag en skiiit bra och otippad låt som dök upp i Ipoden!



Daniel lemma "if i used to love you" och istället för en skiit tradig vals låt som gör att man sommnar innan man tittat klart...svänger du till med Marvin gaye "let get it on" ahhh den du!



Kul att man ger förslag utan och veta hur du vill ha det, hahahah

2008-08-14 @ 13:41:02
Postat av: elin

daniel lemma, det e ju superbra! fan va duktig du e!!!

o marvin gaye-låten hade mickes bror på sitt bröllop så den är tyvärr redan tagen! attans!



men fortsätt komma med förslag!!:)

2008-08-14 @ 14:23:14
URL: http://sextondemajtjugohundranio.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag har två låtar som jag gärna vill ha på mitt bröllop: "Utan dina andetag" med Kent och "Be my baby" med the Ronettes...

Lycka till med planerandet och grattis!

2008-08-14 @ 17:17:51
Postat av: elin

Tessan: tack! tyvärr har jag väldigt svårt för kent...o hör bara hans konstiga röst i huvudet när jag vet att det är en låt av honom:(, men det andra är ju en väldigt annorlunda o unik låt att ha på ett bröllop, hoppas du får gifta dig snart då!;)

2008-08-14 @ 20:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0