vill du komma ut?

inatt va vi 2 minuter ifrån att ringa förlossningen o förbereda dem på vår ankomst...
jag började få värkar, som var nåt HELT annat än det vanliga, vid 20-tiden...
vankade av o an när micke kom hem från jobbet strax efter 21
o gick o lade mig med värmekudde vid 22.30-tiden.
men tji fick jag som trodde jag skulle få sova lite...
värkarna blev värre o jag gick på toa några gånger, drack lite vatten, värmde kudden, vankade o pustade.
vid 12 började vi räkna lite på värkarnas längd o mellantider
vilka va väldigt oregelbundna
men vid ett kände jag att det hållt på så pass länge att det inte skulle skada att ringa o prata med förlossningen...
då stannade det av!!!
så jag somnade en timme
men vaknade av värkarna igen som då inte var riktigt lika intensiva
men likväl smärtsamma.
men de avtog igen o vid 4.30 somnade jag om.

så här sitter jag nu på jobbet o fattar ingenting...?
lägg av o luras bebis!


Kommentarer
Postat av: Annica

Usch, stackare låter inte alls kul. Det är en lurig liten bebis i din mage. Men jag skulle tro att den kommer närsomhelst. :) Kramar

2010-12-01 @ 10:53:56
URL: http://7februari.devote.se
Postat av: elin

Nä, inge roligt, retligt som tusan! Jag känner mig väldigt förvirrad... alla säger ju att man vet när det börjat på riktigt, men uppenbarligen inte! :) Kram kram

2010-12-01 @ 15:07:21
Postat av: Lin

Nu är det så nära! Det är din kropp som förbereder sig inför den stora resan ni ska göra tillsammans! Det kanske låter tjatigt det där med att man vet när det är igång, men du kommer fatta, jag lovar!

Puss!!

2010-12-02 @ 00:37:48
Postat av: elin

Jag tror det när jag ser det;) Puss

2010-12-02 @ 08:38:53
Postat av: Lotta

Aaaahhhh....nu är det näääääära :) Jag gissar på att inom en vecka har du din bebis här! Så som du beskriver det hade jag det med Agnes i en vecka innan hon kom ut, därav gissningen :) Oj vad jag är NYFIKEN på vem det är därinne nu!!!

Kram!

2010-12-02 @ 11:18:33
Postat av: elin

Jaaaa! Jag hoppas verkligen att liten känner att det är dags att komma nu! Om du är nyfiken kan du ju tänka dig hur jag känner, jag vill veta vem det är nuuu!!! Kram kram

2010-12-02 @ 16:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0