10 maj

hemma från milano efter en alldeles underbar långhelg tillsammans
med sol, shopping o en massa, massa kärlek!

på väg till frennarp för att hämta upp lille challe,
säger jag till micke att det måste bli ett snabbt stopp på apoteket
för att inhandla ett gravtest
endast för att jag måste ha det gjort innan jag dagen efter ska ringa ett samtal...
(min mens är försenad 1,5 vecka, men jag vet ju att jag inte är gravid...
eftersom det varje gång är alldeles för jobbigt att hoppas o längta
för att sedan bli nedslagen med ett minus!)
sagt o gjort.

när vi kommit hem tar jag testet,
men får helt plötsligt väääldigt svårt att läsa av det...
"vilket konstigt vertikalt minus...måste va nåt fel på testet..."
visar micke o tillsammans läser vi bruksanvisningen.
blir kanske lite klokare av det, men vågar absolut inte dra några slutsatser.

så med pirr i magen o en intorkad tår på kinden
kör vi alldeles för fort till maxis apotek o köper på oss 2 digitala test,
"för de kan man ju inte läsa av fel!"

väntar de där satans hemska timmarna man måste vänta mellan "kissningarna",
tar sen testet, lägger det på handfatskanten, stänger till toadörren o vi sätter oss i soffan.
micke tar tiden...det känns som en evighet.
"nu kan du gå in o titta" säger han, o vi går ut i hallen o blir stående där,
hållandes i handtaget o dividerandes om om vi verkligen ska våga kika...
jag blundar, öppnar dörren, kikar så lite jag kan med ena ögat...
på testet står det klart o tydligt
"Gravid +3 veckor"
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICKE jag är graviiiiiiiiiiid!!! titta!!!!!!!
*massa tårar, kramar, kyssar, kärlek*

o herre gud
jag har haft många fina stunder i mitt liv,
men detta ögonblick ligger definitivt på min topp 3-lista
o kommer göra så resten av mitt liv ♥

men eftersom både jag o micke e lite av kontrollfreaks
va jag tvungen att göra ett test till morgonen efter
o väcka micke o visa testet för honom, vilket så klart visade det samma...

det va alltså sant...

du o jag ska bli mamma o pappa
1/1-11
är vår lill♥ beräknad att förgylla våra liv


Kommentarer
Postat av: Lin

Åååhhh!! Jag får gåshud o rårar i ögonen av att läsa! Så himla vackert! Känner igen den där underbara kännslan som sprider sig i kroppen när man ser det där testet...Vilken lycka!! Och helt sjukt att det är exakt samma datum som vi väntade Melvin:-) (ja i 2008 då förstås..)

Puss

2010-06-21 @ 21:31:08
Postat av: erica

ÅH! Det var inte längesen jag frågade Henke om när det var er tur att skaffa en liten, och nu är den på väg! STORT grattis.

2010-06-23 @ 21:13:54
URL: http://couldbeyours.devote.se
Postat av: elin

erica: tack så mycket!! känns helt fantastiskt:)

2010-06-24 @ 07:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0