dumma, dumma, dumma

min lille harles blev attackerad
av en schäfer i trappuppgången i onsdags...
vi hade varit ute på en långrunda gick upp för trappan från innegården
o när jag puttar upp dörren till trappan o charles springer in som vanligt,
ser jag bara en stor nos som hugger efter hans huvud.
ganska snabb i reaktionen, drar jag hårt i kopplet vilket resulterar i att charles vänder rumpan till schäfern.
o den dumma, dumma hunden tar ett bett över charles bakdel
o börjar skaka (som hundar gör för att döda sitt byte)...

då var jag 100 på att min lille älskling dog...
jag drog o slet i kopplet för att få tag i honom
o efter några sekunder (som kändes som en evighet)
kom han upp i min famn o jag höll så hårt jag kunde o sprang ner i trappan.

*peppar, peppar* hade charles (den enligt honom själv hemska) västen på sig
vilket förmodligen var det som räddade honom.

så min älskling kom undan med lite sår på höften o ett sår på svansen!!!
min gosiga, älskade lille fis...♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
han är dock numera rädd för att
både gå ut i trappuppgången o  gå ut o kissa
o jag får väl erkänna att hans matte är minst lika rädd...


Kommentarer
Postat av: Lin

Nej men stackars lilla fisen!!! Jag ryser när jag läser, fan vad läskigt!

Men vart f.. var ägaren till den andra hunden då? Dumma dumma hund!!

Hoppas att chocken lägger sig o att han snart blir av med rädslan!! Forstår att båda du o han är rädd..Usch o fy!!

Pussar!

2010-03-19 @ 23:01:14
Postat av: elin

ja, inge roligt alls...:(

Han börjar bli lite mer sig själv nu, men jag är fortfarande rädd! Micke va o pratade med ägaren o hon lovade att hon from. nu alltid ska ha munkorg på hunden, så det känns ju lite lugnande i alla fall!

Puss puss

2010-03-20 @ 10:58:25
Postat av: Lin

Det låter ju bra iallafall...Men hade hon inte hunden i band?

Jag blir ju vansinnig på hundägare här i Sjöstaden som låter sina hundar gå utan. Med alla barn som springer runt..

Lilla gubben:-(

Puss

2010-03-20 @ 17:54:08
Postat av: elin

Jag blir också galen på folk som inte har sina hundar kopplade o under uppsikt. Men hon hade faktiskt hunden kopplad...inte för att det hjälpte ändå:(

2010-03-20 @ 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0