50%

läkarbesöket visade att livmodertappen åter igen minskat,

o ligger nu på 2,0 cm (2,5 cm för 1,5 vecka sen)

men att allt ser bra ut med bebis (gjorde ul igen!) o fostervatten.

gallan är svår att få ordning på så det togs endel tester som jag får svar på imorgon.

så som det ser ut just nu är det vila som gäller,

vilket gav mig fortsatt sjukskrivning 50% till o med 12/12...

men blev tillsagd att om smärtorna blir värre eller ändrar karaktär

så måste vi komma upp till förlossningen direkt så jag blir inlagd med fler kontroller o smärtstillande.

så allt som allt ett helt ok besök idag!


Kommentarer
Postat av: Lin

Inte bra att den hade minskat, men skönt att bebis mår bra!

Underbart med extra UL om inte annat, jag ÄLSKADE att gå på UL o skulle gärna haft den där maskinen hemma...ha ha!

Puss

2010-11-09 @ 14:19:02
Postat av: elin

Ja, precis. Men läkaren menar att jag nu är så långt gången att man snart inte stoppar förlossningen om den skulle starta, vilket gör att det inte är hela världen om tappen minskar... Men det är klart att det är skönt om bebis vill stanna åtminstone till vecka 36-37!

Helt fantastiskt med ul, mitt 5:e! Men nu va bebis så stor att det var svårt att se vad som var vad, men en liten hand som tryckte mot magen såg jag i alla fall <3 Puss

2010-11-09 @ 17:19:43
Postat av: Lin

Spännande asså! Jag tror bebis kommer innan jul;-) Har du klurat ut vad det är? Kanske lätt att man ser det ju längre gången man är?

Wiii...det är snart dags, vad snabbt det har gått!

Puss

2010-11-10 @ 07:47:55
Postat av: elin

Ja, jag tror också att den blir en 2010-bebis:) Nä, har inte sett nåt på ultraljuden... Har ju haft en känsla hela tiden av att det är en liten tjej, men nu tror jag mer o mer att det är en liten kille! Haha, kan alltså inte riktigt lita på min känsla :) Puss

2010-11-10 @ 10:33:58
Postat av: Lin

Ja men spännande är det oavsett, och det spelar ju ingen roll vad det blir bara allt går fint med dig o bebis:-)

Då är det säkert en tjej, det brukar va ganska rätt när man får den där första kännslan...Men man ska aldrig säga aldrig:-)

Puss

2010-11-10 @ 14:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0