home sweet home



vecka 34 o äääntligen hemma efter en knapp vecka inlagd på förlossningen,
obeskrivligt skönt att vara hemma igen
o framför allt med bebis kvar i magen!

jag blev alltså inlagd i måndags efter att de konstaterat att värkarna satt igång.
fick bricanylspruta som inte fungerade
vilket ledde till att jag blev satt på värkstillande dropp i 48 timmar,
fick kortisonsprutor för att påskynda utvecklingen av bebis lungor
samt upprepade kontroller o strikt sängliggande ordination.
för att förbereda mig på vad som skulle kunna hända
blev jag även visad runt (i rullstol) av läkare på neonatalavdelningen...

efter den andra ul-undersökningen i onsdags,
konstaterades att livmodertappen mjuknat och minskat till ca 1,2 cm (från 2 cm),
värkarna inte riktigt avtagit som önskat
och att livmodermunnen öppnat sig
vilket gjorde att jag snällt fick ligga kvar på sjukhuset.

när läkaren igår gjorde ytterligare en undersökning hade värkarna avtagit,
livmodertappen växt till sig igen o livmodermunnen slutit sig lite.
dock ligger bebis huvud väldigt långt ner
så läkaren förberedde mig på att bebis förmodligen kommer att kika ut lite för tidigt..
men att jag fick åka hem!
fick även klart för mig att det inte finns något att göra för att stoppa en eventuellt för tidig förlossning
om värkarna skulle sätta igång igen,
utan då är det bara att tuta o köra :)

viktigast är i alla fall att bebis mår bra o kommer att klara sig
med endast lite extra hjälp om den skulle komma ut snart!

älskade liten, du behöver inte ha så bråttom, vi kan vänta lite till ♥


Kommentarer
Postat av: Lin

Vad skönt att du fick komma hem iallafall o att bebis mår bra! Herregud vad sjukt att tänka på att den kan komma när som helst! Men då är du förberedd! Håller tummerna för att den stannar inne lite till så att ni kanske slipper att bo kvar på sjukhuset när den lille bestämmer sig för att komma. Måste verkligen längta efter er, but who can blame the baby, ni kommer bli världens finaste föräldrar! Puss

2010-11-20 @ 17:42:26
Postat av: Anna

Usch va tråkigt att du varit på sjukhus! Hoppas bebben mår bra! Kram!

2010-11-21 @ 11:17:30
URL: http://aenilsson.blogspot.com
Postat av: elin

Lin: Nej, jag är inte det minska förberedd känns det som! Micke tvingade mig att packa bb-väskan idag ifall det skulle dags att åka in på riktigt snart, o det känns heeelt sjukt overkligt! Men man längtar ju samtidigt som en galningen efter liten <3 Puss

Anna: Ja, inge vidare, men bättre ställe än förlossningen finns nog inte, helt underbara människor! Kram kram

2010-11-21 @ 11:53:00
Postat av: Lin

Nej man kanske inte alls är förberedd, oavsett, men då vet du vad som kanske väntar:-)

Klokt att du har packat väskan iallafall, så är du så förberedd som du kan bli:-)

Så himla spännande, forstår att ni längtar! Det är ju så underbart! Du måste höra av dig när det händer nåt!! Puss

2010-11-21 @ 12:15:34
Postat av: elin

Man blir ju helt knäpp av det här, helt omöjligt att tänka på nåt annat än bebis, förlossning allt därtill. Har redan gått in i min bebisbubbla:) Har jag tid o sinnesnärvaro så hör jag av mig såklart! Hihi Puss

2010-11-21 @ 12:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0